Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

Ισοδύναμα με μάστερ θεωρούνται πλέον τα πενταετή πτυχία μηχανικών του ΕΜΠ, σύμφωνα με απόφαση των πρυτανικών αρχών και παρά τη μη ύπαρξη σχετικής νομοθετικής ρύθμισης. Παράλληλα με την παραπάνω απόφαση, στη σύνοδο των προέδρων και κοσμητόρων των Πολυτεχνικών Σχολών, καθορίστηκαν και οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες μια σχολή θα μπορεί να φέρει τον τίτλο «μηχανικός»
Με μάστερ ισοδυναμεί το πτυχίο του Πολυτεχνείου Αθήνας
Η υπόσχεση, χωρίς αντίκρισμα, του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση αναβάθμισης σε μάστερ των πτυχίων των Πολυτεχνικών Σχολών, οδήγησε τους πρυτάνεις να λάβουν οι ίδιοι την απόφαση. Εδώ και μερικές μέρες, ήδη χορηγούνται στους απόφοιτους συμπληρωματικά πιστοποιητικά μαζί με το πτυχίο, σύμφωνα με τα οποία οι 5ετείς σπουδές των Πολυτεχνικών Σχολών αντιστοιχούν σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, όπως ανακοίνωσε χθες ο πρύτανης του Πολυτεχνείου κ. Μουτζούρης.
Επιπλέον, σε συνεννόηση με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, οι σχολές αναμένεται να προχωρήσουν σε προσφυγές κατά της ολιγωρίας του υπουργείου.
Ήδη, επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου, είχε δοθεί η υπόσχεση αναβάθμισης των πολυτεχνικών πτυχίων με νομοθετική ρύθμιση, χωρίς ωστόσο καμία εξέλιξη μέχρι σήμερα. Ενώ στο εξωτερικό, τα αντίστοιχα πτυχία των Πολυτεχνείων θεωρούνται πτυχία και μάστερ, στην Ελλάδα εντοπίζεται μια υποβάθμισή τους. Πλέον, με την απόφαση των πρυτάνεων, οι απόφοιτοι του Πολυτεχνείου έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν διδακτορικές σπουδές σε ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια.
Η ίδια εξέλιξη αναμένεται στο άμεσο διάστημα και στα υπόλοιπα Πολυτεχνεία της χώρας.
Ορισμός προϋποθέσεων μια σχολή να φέρει τον τίτλο «μηχανικός»
Σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο και με στόχο την τόνωση της επαγγελματικής δραστηριότητας των 100.000 περίπου μηχανικών στην Ελλάδα, οι Πολυτεχνικές Σχολές έθεσαν τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων μια σχολή θα φέρει τον τίτλο «μηχανικός».
Μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή», ο οικοδεσπότης της συνόδου στα Χανιά και πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Γρυσπολάκης επισημαίνει ότι «το πρόβλημα δημιουργήθηκε διότι αρκετά νέα τμήματα φέρουν στον τίτλο τους τη λέξη «μηχανικός», ενώ υπάρχουν αιτήματα και για αντίστοιχες μετονομασίες τμημάτων χωρίς να πληρούνται βασικές προϋποθέσεις. Σε τμήμα μηχανικών πανεπιστημίου υπηρετούν 7 μέλη ΔΕΠ εκ των οποίων μόνον 1 είναι μηχανικός. Είναι εμφανές ότι το πρόγραμμα σπουδών περιέχει στη μεγάλη πλειονότητα μαθήματα μη μηχανικών».
Πηγη:TVXS.gr

1 σχόλια:

ΜΗΔ είπε...

Εντάξει , αντιληπτό ότι το κάνουν για να προλάβουν τους ξένους που ήδη το έχουν χωρίσει σε bachelor και Master...

Ωστόσο εκτιμώ ότι η ουσιώδης διαφορά μετά την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών και επιτέλους την διακοπή εξετάσεων τύπου μάθε απ' έξω και έλα να μου τα γράψεις να σου βάλω βαθμό (κατά την γνώμη μου όλα τα μαθήματα θα έπρεπε να περιλαμβάνουν μια εκτεταμένη βαθμιδωτά εξελισσόμενη εργασία στο εξάμηνο..), εκτιμώ ότι είναι πιο ουσιαστικό να ενισχύσουν τα εργαστηριακά μαθήματα και να εξασφαλίσουν για ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές πρακτική εξάσκηση τους καλοκαιρινούς μήνες στα 2 τελευταία έτη. Έτσι ώστε να μπορέσει ο τελειόφοιτος να αντιληφθεί την σύνδεση πράξης και θεωρίας με την οποία τροφοδοτούσε τόσα χρόνια τον εγκέφαλό του...
Το Μαστερ είναι ένα χαρτί , ο μηχανικός είναι τρόπος σκέψης/αντίληψης .