Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008


ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΣΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΡΩΜΗ ΕΚΑΝΑΝ
ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ!!


ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΗ με ολοένα εντονότερες οικολογικές ευαισθησίες, λένε πως υπάρχουν μόνο δύο είδη δημάρχων: Αυτοί που έχουν σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων και αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν. Τα τελευταία χρόνια, προγράμματα όπως το Velib, που εγκαινίασε το 2007 στο Παρίσι ο δήμαρχος Μπερτράν Ντελανοέ, φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια αποκτώντας όλο και περισσότερους οπαδούς: Λυών, Ρεν, Ντύσελντορφ, Βαρκελώνη, Παμπλόνα, όλες αυτές οι πόλεις έχουν υποκύψει στη γοητεία του ποδηλάτου. Ακόμα και η Ρώμη, μια πόλη με στενά σοκάκια και χαώδη κίνηση, ξεκίνησε πρόσφατα ένα μικρό πιλοτικό πρόγραμμα, το Roma΄n΄Βike. Για τους δημάρχους που αναζητούν τρόπους αφενός να αποσυμφορήσουν την πόλη τους, αφετέρου να αποδείξουν την οικολογική καλή τους πίστη, τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων προσφέρουν μια απλή λύση: Με τα χρήματα με τα οποία θα αγόραζαν ένα λεωφορείο, επενδύουν σε έναν στόλο ποδηλάτων. Κατόπιν, στις περισσότερες περιπτώσεις, συνάπτουν συμβόλαια με διαφημιστές οι οποίοι αναλαμβάνουν το στήσιμο και τη συντήρηση του συστήματος σε αντάλλαγμα για την ανάρτηση διαφημίσεων σε χώρους του Δήμου. Δύο είναι τα κλειδιά της επιτυχίας: Πληθώρα διαθέσιμων ποδηλάτων, σε σταθμούς διάσπαρτους στην πόλη (το Παρίσι διαθέτει 20.000
ποδήλατα και 1.450 σταθμούς ενοικίασης, η Βαρκελώνη 6.000 ποδήλατα και 375 σταθμούς) και σωστή τεχνολογική υποστήριξη- με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών καρτών που τους χορηγούνται και των αυτοματοποιημένων «σταθμών», οι χρήστες μπορούν να πάρουν και να αφήσουν κάποιο ποδήλατο μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Ίσως η μεγαλύτερη απόδειξη της επιτυχίας που γνωρίζουν τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων στην Ευρώπη, είναι η έστω και διστακτική εξάπλωσή τους εκτός Ευρώπης: Ουάσιγκτον και Μόντρεαλ πειραματίζονται με πιλοτικά προγράμματα, Σικάγο, Βοστώνη και Νέα Υόρκη εξετάζουν πιθανές λύσεις. Ακόμα και η Σαγκάη, μια πόλη η οποία πριν από 10 χρόνια προσπαθούσε να διώξει τα ποδήλατα από ορισμένες λεωφόρους της προκειμένου να δημιουργήσει χώρο για τα αυτοκίνητα, εγκαινίασε τον περασμένο μήνα ένα πιλοτικό πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων.

Προσωπικα χρησιμοποιησα ενα τετοιο ποδηλατο στην Κοπενχαγη..ηταν σαν να παιρνεις καροτσι σε σουπερ μαρκετ, εβαζες το κερμα και 'κλικ' ελευθερο!! και αν βαριοσουν να το πας πισω ..? υπηρχε πληθος "εθελοντων " που το εκανε για σενα (και για το κερμα φυσικα)!! βεβαια θα μου πειτε η κοπενχαγη ειναι flat ,που να βαλεις ποδηλατα στην θεσσαλονικη και την αθηνα (κι ομως νομιζω οτι μπορει να μην δουλευε στην ανω πολη και του ζωγραφου , αλλα στο κεντρο θα 'ταν σουπερ!!)... και απο την αλλη σου λεει αντι για ενα λεοφωρειο ,παιρνεις ενα καρο ποδηλατα ....και αναρωτιεμαι σαν γνησιος ελληνας , θα το κανουν σιγουρα για τις μιζες !!! αλλα τα λεοφωρεια στην ελλαδα τα κανει η ελβο (βεβαια mercedes,και man μηχανες "φορανε" )και στην τελικη ας μαθει να κανει η ελβο ποδηλατα ...σιγα το πραμα!!!
Bεβαια και παλι θα μου πειτε ας μαθει ο Ελληνας (και η Ελληνιδα) οτι οσο και φιγουρα να κανει κανεις στην τσιμισκη με το 4χ4 ('η με το smart που ειναι και "γλυκουλι") μποτηλιαρισμενος θα παει το σαββατο το βραδυ και καθε μεσημερι εννοειται!ασε που οπως δεν λενε να πεσουν οι τιμες στα καυσιμα (τα προιοντα εννοω οχι το αργο {αυτο εχει κατεβει προ πολλου}) αδειαζει και η τσεπη!!!
Καταληγω στο "dum spiro spero" και αντε να δουμε,,,,,

ΠΗΓΗ: εφημ. ΤΑ ΝΕΑ

1 σχόλια:

alex.00 είπε...

Νομιζω αυτο εφαρμοστηκε και στην Αυστρια... αλλα εκει αφου βαζαν το κερμα μετα δεν τα επεστρεφαν. Ολιγον απο κλοπή ειναι αυτο.

p.s. Aλλαξα την τελευταια παραγραφο με τα κεφαλαια γιατι οταν γραφουμε με κεφαλαια ειναι για να δειξουμε οτι φωναζουμε. :]